Obchodné podmienky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ A REKLAMAČNÉ PODMIENKY
1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
Tieto obchodné a reklamačné podmienky upravujú práva a povinnosti
zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je Včeláreň s.r.o., so sídlom Belince 131,
95612, IČO: 51144654, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Nitra, Oddiel: Sro, Vložka č. 44459/N
(ďalej len
"PREDÁVAJÚCI") a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru
na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
KONTAKTNÉ ÚDAJE PREDÁVAJÚCEHO:
Včeláreň s.r.o.,
so sídlom:
Belince 131
95612 Preseľany,
IČO: 51144654
,
zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Nitra,
Oddiel: Sro, Vložka č. 44459/N
IČ DPH: SK2021624220
Kontaktná osoba:
Ľudovít Augustínek
Telefón: 0905915810
Email: info@vcelaren.sk
ORGÁN DOZORU:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj,
PO BOX 49A, Staničná 9, 950 50 Nitra 1
odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa a právny
odbor
tel. č. : 037/7720 001, 037/7720 034, fax. č.: 037/ 7720 024
http://www.soi.sk
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
1.1. Tieto obchodné a reklamačné podmienky v znení platnom v deň uzatvorenia kúpnej zmluvy sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej
zmluvy. V prípade, že predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú
kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odchylne od týchto
obchodných a reklamačných podmienok, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami.
Takto dohodnuté podmienky nesmú byť v rozpore s inými právnymi
úpravami (skrátenie lehoty na vrátenie tovaru, záručnej doby a
pod.)
1.2. Doplnkovou zmluvou sa na účely týchto obchodných a
reklamačných podmienok rozumie zmluva, na základe ktorej kupujúci
nadobúda tovar alebo je mu poskytnutá služba, ktorá súvisí s predmetom kúpnej zmluvy, ak je tovar dodávaný alebo služba poskytovaná predávajúcim alebo treťou osobou na základe ich dohody.
1.3. Zobrazená kúpna cena za tovar na akejkoľvek internetovej
stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci
zahŕňa aj daň z pridanej hodnoty vo výške stanovenej platným
právnym predpisom Slovenskej republiky a nezahŕňa cenu za prepravu
tovaru alebo iné voliteľné služby. Všetky akcie platia do
vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom tovare nie je uvedené inak.
1.4. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť cenu tovaru uvedenú na akejkoľvek internetovej stránke elektronického obchodu,
ktorú prevádzkuje predávajúci. Zmena ceny tovaru sa nevzťahuje na
kúpne zmluvy uzatvorené pred zmenou ceny, bez ohľadu na to, že ešte
nedošlo k dodaniu tovaru.
1.5. V prípade, že predávajúci nedodrží svoje povinnosti uvedené
v platných právnych predpisoch Slovenskej republiky alebo Európskych
spoločenstiev alebo v týchto obchodných a reklamačných podmienkach,
môže si kupujúci uplatniť svoje právo voči predávajúcemu
prostredníctvom príslušného súdu.
2. SPÔSOB UZATVÁRANIA KÚPNEJ ZMLUVY
2.1. Návrh na uzavretie kúpnej zmluvy zasiela kupujúci
predávajúcemu vo forme vyplneného a odoslaného formulára na
internetovej stránke predávajúceho, ktorým zaslal návrh na uzavretie kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je odplatný prevod
vlastníckeho práva k tovaru označeného kupujúcim za kúpnu cenu a za podmienok, uvedených v tejto objednávke (ďalej len "OBJEDNÁVKA").
2.2. Následne po odoslaní objednávky obdrží kupujúci na svoju
e-mailovú adresu automaticky vykonávané oznámenie o prijatí
objednávky do elektronického systému predávajúceho (ďalej len "potvrdenie doručenia objednávky"). Na e-mailovú adresu kupujúceho
môžu byť v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie
ohľadom jeho objednávky.
2.3. Potvrdenie doručenia obsahuje údaje o tom, že predávajúcemu bola doručená objednávka, a je zároveň akceptovaním návrhu na
uzavretie kúpnej zmluvy (ďalej len „akceptácia objednávky“).
2.4. Akceptácia objednávky obsahuje informáciu o názve a
špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy,
ďalej údaje o cene tovaru a/alebo iných služieb, údaj o
predpokladanej dodacej lehote tovaru, názov a údaje o mieste, kde má
byť tovar dodaný a údaje o prípadnej cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy tovaru do dohodnutého miesta doručenia tovaru pre
kupujúceho, údaje o predávajúcom (obchodné meno, sídlo, IČO,
číslo zápisu v obchodnom registri a pod.), prípadne aj iné potrebné údaje.
2.5. Kúpna zmluva je uzavretá doručením akceptácie objednávky v
elektronickej alebo písomnej podobe kupujúcemu.
2.6. Predávajúci jasným, jednoznačným, zrozumiteľným a
nezameniteľným spôsobom informoval pred odoslaním objednávky
kupujúceho o predzmluvných informáciách, týkajúcich sa
reklamačných, platobných, obchodných, prepravných a iných podmienok tak, že:
a) o hlavných vlastnostiach tovaru alebo charaktere služby v rozsahu
primeranom použitému prostriedku komunikácie a tovaru alebo službe
informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho,
b) o obchodnom mene a sídle predávajúceho informoval na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho a v čl. 1 týchto
obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na
príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
c) o telefónnom čísle predávajúceho a o ďalších údajoch, ktoré
sú dôležité pre kontakt kupujúceho s predávajúcim, najmä adresu
jeho elektronickej pošty a číslo faxu, ak ich má informoval na
príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a v
čl. 1 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho,
d) o adrese predávajúceho, na ktorej môže kupujúci uplatniť
reklamáciu tovaru alebo služby, podať sťažnosť alebo iný podnet
informoval v čl. 1 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického
obchodu predávajúceho,
e) o celkovej cene tovaru alebo služby vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní alebo ak vzhľadom na povahu tovaru alebo
služby nemožno cenu primerane určiť vopred, spôsob, akým sa
vypočíta, ako aj o nákladoch na dopravu, dodanie, poštovné a iné
náklady a poplatky, alebo, ak tieto náklady a poplatky nemožno
určiť vopred o skutočnosti, že kupujúci ich bude povinný uhradiť
informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho,
f) o platobných podmienkach, dodacích podmienkach, o lehote, do ktorej
sa predávajúci zaväzuje dodať tovar alebo poskytnúť službu, o
informácii o postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácií,
sťažností a podnetov kupujúceho informoval v príslušných
článkoch týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho,
g) o informácii o práve kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy, o
podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od
zmluvy informoval v čl. 10 týchto obchodných a reklamačných
podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho,
h) o poskytnutí formuláru na odstúpenie od kúpnej zmluvy informoval
v čl. 10 a v prílohe týchto obchodných a reklamačných podmienok,
ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického
obchodu predávajúceho; predávajúci zároveň poskytol samotný
formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy v prílohe týchto
obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na
príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho
i) o informácii, že ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, bude
znášať náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu podľa
§ 10 ods. 3 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri
predaji tovaru
alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku
alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a
o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "ZÁKON O OCHRANE
SPOTREBITEĽA PRI PREDAJI NA DIAĽKU"), a ak odstúpi od kúpnej zmluvy
aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je
možné vrátiť prostredníctvom pošty informoval v čl. 10 týchto
obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na
príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
j) o povinnosti kupujúceho uhradiť predávajúcemu cenu za skutočne
poskytnuté plnenie podľa § 10 ods. 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa
pri predaji na diaľku, ak kupujúci odstúpi od zmluvy o službách po
tom, čo udelil predávajúcemu výslovný súhlas podľa § 4 ods. 6
Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku informoval v čl.
10 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho,
k) o okolnostiach, za ktorých kupujúci stráca právo na odstúpenie
od zmluvy informoval v čl. 10 týchto obchodných a reklamačných
podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho,
l) o poučení o zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru alebo
služby podľa ust. § 622 a 623 Občianskeho zákonníka informoval v čl. 8 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú
umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho,
m) o existencii a podrobnostiach záruky poskytovanej výrobcom alebo predávajúcim podľa prísnejších zásad ako ustanovuje ust. § 502
Občianskeho zákonníka, ak ju výrobca alebo predávajúci poskytuje,
ako aj informáciu o existencii a podmienkach pomoci a službách
poskytovaných kupujúcemu po predaji tovaru alebo poskytnutí služby, ak sa taká pomoc poskytuje informoval na príslušnej katalógovej
stránke elektronického obchodu predávajúceho a čl. 9 týchto
obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na
príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
n) o existencii príslušných kódexov správania, ktoré sa
predávajúci zaviazal dodržiavať, a o spôsobe, akým sa môže
kupujúci s nimi oboznámiť alebo získať ich znenie informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho,
o) o dĺžke trvania zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu určitú;
ak ide o zmluvu uzavretú na dobu neurčitú alebo ak ide o zmluvu, pri
ktorej sa automaticky predlžuje jej platnosť, aj informáciu o
podmienkach vypovedania zmluvy informoval na príslušnej katalógovej
stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto obchodných
a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
p) o minimálnej dĺžke trvania záväzkov kupujúceho vyplývajúcich
z kúpnej zmluvy, ak z kúpnej zmluvy vyplýva pre kupujúceho takýto
záväzok informoval na príslušnej katalógovej stránke
elektronického obchodu predávajúceho a v týchto obchodných a
reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
q) o povinnosti kupujúceho zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú
finančnú zábezpeku na žiadosť predávajúceho a o podmienkach,
ktoré sa na jeho poskytnutie vzťahujú, ak z kúpnej zmluvy vyplýva
pre kupujúceho takýto záväzok informoval na príslušnej
katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v
týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené
na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
r) o funkčnosti vrátane použiteľných technických ochranných
opatrení na zabezpečenie elektronického obsahu, ak je to vhodné
informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach,
ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického
obchodu predávajúceho,
s) o kompatibilite elektronického obsahu s hardvérom a softvérom, o
ktorých predávajúci vie alebo je rozumné očakávať, že o nich
vie, ak je to vhodné informoval na príslušnej katalógovej stránke
elektronického obchodu predávajúceho a v týchto obchodných a
reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej
podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
t) o možnosti a podmienkach riešenia sporu mimosúdnou cestou prostredníctvom systému alternatívneho riešenia sporov, ak sa
predávajúci zaviazal tento systém využívať informoval na
príslušnej katalógovej stránke lektronického obchodu
predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach,
ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického
obchodu predávajúceho,
u) o úkonoch potrebných na uzatvorenie kúpnej zmluvy tak, že tieto
potrebné úkony popísal v týchto obchodných a reklamačných
podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho,
v) o tom, že kúpna zmluva bude uložená v elektronickej podobe u
predajcu a je kupujúcemu dostupná po tom, ako si ju kupujúci písomne
vyžiada informoval na príslušnej katalógovej stránke
elektronického obchodu predávajúceho a v týchto obchodných a
reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho,
w) o tom, že jazykom ponúkaným na uzatvorenie zmluvy je slovenský
jazyk informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického
obchodu predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných
podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho.
2.7. Ak predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o úhrade
dodatočných poplatkov alebo iných nákladov podľa bodu 2.6. písm.
e) týchto obchodných a reklamačných podmienok alebo o nákladoch na vrátenie tovaru podľa bodu 2.6. písm. i) týchto obchodných a
reklamačných podmienok, kupujúci nie je povinný tieto dodatočné
náklady alebo poplatky uhradiť.
3. PRÁVA A POVINNOSTI PREDÁVAJÚCEHO
3.1. Predávajúci je povinný:
a) dodať na základe objednávky potvrdenej akceptáciou kupujúcemu
tovar v dohodnutom množstve, kvalite a lehote a zabaliť ho alebo
vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu,
b) zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR,
c) bezodkladne po uzavretí kúpnej zmluvy, najneskôr však spolu s
dodaním tovaru poskytnúť kupujúcemu potvrdenie o uzavretí kúpnej
zmluvy na trvanlivom nosiči, napríklad prostredníctvom emailu.
Potvrdenie musí obsahovať všetky informácie uvedené v bode 2.6.
vrátane formulára na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
d) odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie
tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi SR
(návody v slovenskom jazyku, záručný list, dodací list, daňový
doklad).
3.2. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej
ceny od kupujúceho za dodaný tovar.
3.3. Ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je
schopný predávajúci dodať tovar kupujúcemu v lehote dohodnutej v
kúpnej zmluve alebo určenej týmito obchodnými a reklamačnými
podmienkami alebo za dohodnutú kúpnu cenu, je predávajúci povinný
ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre
kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku).
Odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo stornovať objednávku môže
kupujúci doručením e-mailu. V prípade, ak kupujúci už uhradil
kúpnu cenu alebo jej časť, vráti predávajúci už uhradenú kúpnu
cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa doručenia e-mailu o
odstúpení od kúpnej zmluvy resp. stornovania objednávky kupujúcemu
na ním určený účet, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak. V
prípade, ak kupujúci v primeranej lehote neprijme náhradné plnenie
ponúkané predávajúcim ani neodstúpi od kúpnej zmluvy, je
predávajúci
oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a v prípade, ak kupujúci už
uhradil kúpnu cenu alebo jej časť,predávajúci je povinný vrátiť
už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa
doručenia odstúpení od kúpnej zmluvy kupujúcemu.
4. PRÁVA A POVINNOSTI KUPUJÚCEHO
4.1. Kupujúci bol predávajúcim oboznámený s tým, že súčasťou
objednávky je povinnosť zaplatiť cenu.
4.2. Kupujúci je povinný:
a) prevziať objednaný a dodaný tovar,
b) zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru,
c) potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo
podpisom ním poverenej osoby.
4.3. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite,
termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami.
5. DODACIE A PLATOBNÉ PODMIENKY
5.1. Obvyklá dostupnosť tovaru s termínom jeho expedície je uvedená pri každom tovare na internetovej
stránke elektronického obchodu.
5.2. Ak sa predávajúci a kupujúci v kúpnej zmluve nedohodli inak,
predávajúci je povinný dodať vec kupujúcemu bezodkladne, najneskôr
do 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy. Ak predávajúci nesplnil
svoj záväzok dodať vec v lehote podľa prvej vety, kupujúci ho
vyzve, aby dodal vec v ním poskytnutej dodatočnej primeranej lehote.
Ak predávajúci nedodá vec ani v tejto dodatočnej primeranej lehote,
kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy.
5.3. Predávajúci je oprávnený vyzvať kupujúceho na prevzatie
tovaru aj pred uplynutím lehoty na dodanie tovaru dohodnutej v kúpnej
zmluve.
5.4. Zobrazenie tovaru na akejkoľvek internetovej stránke
elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci je len
ilustračné. Váha, rozmery a ostatné údaje o tovare obsiahnuté v katalógoch, prospektoch a iných písomnostiach predávajúceho
umiestnenými na internetovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho sú udávané výrobcom a môžu sa odlišovať od
skutočnosti o ± 1% z uvedenej hodnoty.
5.5. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je
predávajúcim alebo jeho zástupcom, povereným doručiť tovar a
kupujúcim dohodnuté v kúpnej zmluve alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru (ďalej len "MIESTO"). Kupujúci je povinný
prevziať tovar v časovom rozsahu, ktoré je predávajúcim alebo jeho
zástupcom, povereným doručiť tovar a kupujúcim dohodnuté v kúpnej
zmluve alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru (ďalej
len "ČASOVÝ ROZSAH").
5.6. V prípade, ak predávajúci dopraví tovar kupujúcemu na Miesto a
v Časovom rozsahu, kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo
zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad
svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru a podpísať protokol o
zaplatení kúpnej ceny a doručení a odovzdaní tovaru. Tretia osoba
splnomocnená na prevzatie tovaru je povinná predložiť
predávajúcemu kópiu akceptácie objednávky. Tovar sa považuje za
dodaný a prevzatý okamihom doručenia tovaru kupujúcemu. Doručením
tovaru kupujúcemu sa rozumie dodanie tovaru na Miesto, jeho prevzatie
kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou kupujúcim a podpísanie
protokolu o zaplatení kúpnej ceny a doručení a odovzdaní tovaru
kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou kupujúcim.
5.7. Ak bude potrebné dodanie tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti
kupujúceho na Mieste a v Časovom rozsahu alebo v prípade, ak
kupujúci bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od kúpnej
zmluvy neprevezme tovar do 7 dní po márnom uplynutí Časového
rozsahu, vzniká predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za
vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o
neúspešné doručenie tovaru na Miesto.
5.8. Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku, teda tovar ako aj
jeho obal ihneď po doručení v prítomnosti zástupcu predávajúceho.
V prípade zistenia existencie vady tovaru je zástupca predávajúceho povinný umožniť kupujúcemu vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe vady tovaru, ktorého správnosť potvrdí zástupca predávajúceho. Na
základe takto vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu
môže následne kupujúci odmietnuť prevziať dodaný tovar s vadou
alebo potvrdiť doručenie tovaru s vadou a následne v zmysle čl. 8
týchto obchodných a reklamačných podmienok uplatniť reklamáciu
vád tovaru u predávajúceho alebo určenej osoby. V prípade, ak
kupujúci odmietne prevziať dodaný tovar s vadou, všetky účelne
vynaložené náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu znáša
predávajúci.
5.9. Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru predávajúcim
v lehote uvedenej v bode 5.2. týchto obchodných podmienok odstúpiť
od kúpnej zmluvy a predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu už
zaplatenú časť kúpnej ceny v lehote 14 dní od doručenia
odstúpenia od kúpnej zmluvy bezhotovostným prevodom na bankový
účet kupujúceho určený kupujúcim.
6. KÚPNA CENA
6.1. Kúpna cena za tovar dohodnutá v kúpnej zmluve medzi
predávajúcim a kupujúcim je uvedená v akceptácii objednávky
(ďalej len "kúpna cena"). Ak je kúpna cena uvedená v potvrdení doručenia objednávky vyššia ako cena za identický tovar uvedená v
ponuke elektronického obchodu v čase odoslania objednávky kupujúcim,
predávajúci doručí kupujúcemu elektronickú správu s informáciou
o ponuke novej kúpnej ceny v inej výške, ktorá sa považuje za
návrh predávajúceho na uzavretie novej kúpnej zmluvy, ktorý musí
kupujúci výslovne potvrdiť e-mailom alebo písomne, aby došlo k
platnému uzatvoreniu kúpnej zmluvy.
6.2. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu
vrátane nákladov na doručenie tovaru v hotovosti, resp. platobnou
kartou pri osobnom prevzatí tovaru, dobierkou v mieste dodania tovaru
alebo bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho, uvedený v
akceptácii objednávky alebo na internetovej stránke predávajúceho v
čase pred prevzatím tovaru. Kupujúci môže využiť aj možnosť
spotrebiteľského splátkového úveru – viac informácií získate
tu.
6.3. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu
bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola
celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho.
6.4. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za
dohodnutý tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri
prevzatí tovaru.
6.5. V prípade, ak kupujúci nezaplatí predávajúcemu celú kúpnu
cenu do momentu dodania tovaru na Miesto a zmluvné strany sa nedohodli
na zaplatení kúpnej ceny za tovar v splátkach, predávajúci je
oprávnený
odoprieť dodanie tovaru kupujúcemu.
6.6. Náklady spojené s montážou a vynáškou tovaru nie sú
zahrnuté v kúpnej cene a predávajúci tieto služby nie je povinný
kupujúcemu poskytnúť.
7. NADOBUDNUTIE VLASTNÍCTVA A PRECHOD NEBEZPEČENSTVA ŠKODY NA TOVARE
7.1. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným
zaplatením celej kúpnej ceny za tovar.
7.2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase,
keď kupujúci alebo tretia osoba splnomocnená kupujúcim prevezme
tovar od predávajúceho alebo od jeho zástupcu, povereného doručiť
tovar, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď predávajúci
umožní kupujúcemu nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.
8. REKLAMAČNÝ PORIADOK (ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY, ZÁRUKA, REKLAMÁCIE)
8.1. Ak ide o vadu tovaru, ktorú možno odstrániť, má kupujúci
právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci
je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
8.2. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu
tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti,
ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na
cenu tovaru
alebo závažnosť vady.
8.3. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť
vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné
ťažkosti.
8.4. Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni
tomu, aby sa tovaru mohol riadne užívať ako vec bez vady, má
kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od kúpnej zmluvy
odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o
odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné
vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar
riadne užívať.
8.5. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na
primeranú zľavu z ceny tovaru.
8.6. Predávajúci poučil kupujúceho o jeho právach, ktoré mu
vyplývajú z ust. § 622 Občianskeho zákonníka (bod 8.1. až 8.3.
týchto obchodných a reklamačných podmienok) a právach, ktoré mu
vyplývajú z ust. § 623 Občianskeho zákonníka (bod 8.4. až 8.5.
týchto obchodných a reklamačných podmienok) tak, že umiestnil tieto
obchodné a reklamačné podmienky na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho a kupujúci mal možnosť si ich
prečítať v čase pred odoslaním objednávky.
8.7. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru v zmysle platných
predpisov SR a kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť u
predávajúceho alebo u určenej osoby. Informácie o určených
osobách a servisných miestach pre záručný a pozáručný servis sú
uvedené na zadnej strane záručného listu alebo ich poskytne
predávajúci kupujúcemu na požiadanie telefonicky alebo
prostredníctvom e-mailu.
8.8. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný
poriadok predávajúceho, teda čl. 8 týchto obchodných a
reklamačných podmienok. Kupujúci bol riadne oboznámený s
reklamačným poriadkom a informovaný o podmienkach a spôsobe
reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu
uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18
ods. 1 zákona č. 250/2007 Z . z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene
zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len "ZÁKON") v čase pred
uzavretím kúpnej zmluvy tak, že umiestnil tieto obchodné a
reklamačné podmienky na príslušnej podstránke elektronického
obchodu predávajúceho a kupujúci mal možnosť si v čase pred
odoslaním objednávky prečítať ich.
8.9. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim
od predávajúceho vo forme elektronického obchodu na internetovej
stránke elektronického obchodu predávajúceho.
8.10. Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho zodpovednosť
za vadu tovaru týkajúcu sa len tovaru, ktorý vykazuje vady, za ktoré
zodpovedá výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň
záruka a bol zakúpený u predávajúceho.
8.11. Ak tovar vykazuje vady, kupujúci má právo uplatniť reklamáciu
v prevádzkarni predávajúceho v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona
tak, že doručí tovar do prevádzkarne predávajúceho a doručí
predávajúcemu prejav vôle kupujúceho uplatniť si svoje právo
podľa bodov 8.1. až 8.5. týchto obchodných a reklamačných
podmienok (ďalej len "Oznámenie o uplatnení reklamácie") napr. vo
forme vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie, ktorý je
umiestnený na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho. Predávajúci odporúča tovar pri jeho zasielaní na
reklamáciu poistiť. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá.
Kupujúci je povinný v Oznámení o uplatnení reklamácie pravdivo
uviesť všetky požadované informácie, najmä presne označiť druh a
rozsah vady tovaru; kupujúci zároveň uvedie, ktoré zo svojich práv
vyplývajúcich z ust. § 622 a 633 Občianskeho zákonníka uplatňuje.
Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu aj u osoby oprávnenej
výrobcom tovaru na vykonávanie záručných opráv (ďalej len
"URČENÁ OSOBA"). Zoznam určených osôb je uvedený v záručnom
liste alebo ho kupujúcemu zašle na jeho žiadosť predávajúci.
8.12. Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa dá doručiť
predávajúcemu začína dňom, kedy sú splnené kumulatívne všetky
nasledujúce podmienky:
a) doručenie Oznámenia o uplatnení reklamácie predávajúcemu,
b) doručenie reklamovaného tovaru od kupujúceho predávajúcemu alebo
určenej osobe,
c) doručenie prístupových kódov, hesiel a pod. k reklamovanému
tovaru predávajúcemu, ak sú tieto údaje nevyhnutné na riadne
vybavenie reklamácie;
8.13. Ak je predmetom reklamácie tovar, ktorý sa nedá objektívne
doručiť predávajúcemu alebo ktorý je pevne zabudovaný, kupujúci
je okrem splnenia podmienok podľa bodov 8.12 písm. a) a c) týchto
reklamačných a obchodných podmienok povinný poskytnúť všetku
potrebnú súčinnosť na vykonanie obhliadky reklamovaného tovaru
predávajúcim alebo treťou osobou určenou predávajúcim.
Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa nedá objektívne
doručiť predávajúcemu alebo ktorý je pevne zabudovaný začína
dňom, kedy bola vykonaná obhliadka tovaru podľa prvej vety. Ak však
predávajúci alebo ním určená tretia osoba napriek poskytnutej
potrebnej súčinnosti zo strany
kupujúceho nezabezpečí vykonanie obhliadky v primeranej lehote,
najneskôr však do 10 dní od doručenia Oznámenia o uplatnení
reklamácie predávajúcemu, reklamačné konanie začína dňom
doručenia Oznámenia o uplatnení reklamácie predávajúcemu.
8.14. Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o
uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim,
napr. vo forme mailu alebo v písomnej podobe, v ktorom je povinný
presne označiť reklamované vady tovaru a ešte raz poučí
spotrebiteľa o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z bodu 8.1. až
8.3. týchto obchodných a reklamačných podmienok (ust. § 622
Občianskeho zákonníka) a právach, ktoré mu vyplývajú z bodu 8.4.
až 8.5. týchto obchodných a reklamačných podmienok (ust. § 623
Občianskeho zákonníka). Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom
prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný
potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť
kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď,
musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s
dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa
nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie
reklamácie iným spôsobom.
8.15. Kupujúci je oprávnený rozhodnúť sa, ktoré zo svojich práv v
zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje a
zároveň je povinný bezodkladne informáciu o svojom rozhodnutí
doručiť predávajúcemu. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré
zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho
zákonníka uplatňuje je predávajúci alebo určená osoba povinná
určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa ust. § 2 písm. m) Zákona
ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku
reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa
vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru najneskôr do 30
dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po určení spôsobu
vybavenia reklamácie predávajúci alebo určená osoba reklamáciu
vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť
aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30
dní odo dňa
uplatnenia reklamácie. Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie
reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má
právo na výmenu tovaru za nový tovar.
8.16. Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12
mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, môže predávajúci vybaviť
reklamáciu zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca alebo
stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou
osobou alebo stanoviska určenej osoby (ďalej len "ODBORNÉ POSÚDENIE TOVARU"). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže
predávajúci od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné
posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením
tovaru.
8.17. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od
uzavretia kúpnej zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá
reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie
uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak
kupujúci tovar zašle na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v
doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru,
ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady
znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak
kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho
za reklamovanú vadu tovaru, môže reklamáciu uplatniť znova; počas
vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie.
Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova
uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné
posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu
nemožno zamietnuť.
8.18. Kupujúci nemá právo uplatniť si právo zodpovednosti za vady,
o ktorých bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený,
alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna
zmluva uzatvorená, musel vedieť.
8.19. Predávajúci si vyhradzuje právo nahradiť vadný tovar za iný
bezvadný tovar s rovnakými alebo lepšími technickými parametrami,
ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
8.20. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru:
a) ak ide o zjavnú vadu, ktorú kupujúci mohol zistiť kontrolou
zásielky pri doručení tovaru a ktorú neoznámil zástupcovi
predávajúcemu v súlade s bodom 5.8. týchto reklamačných a
obchodných podmienok,
b) ak kupujúci neuplatnil svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti
predávajúceho za vadu tovaru do konca záručnej doby tovaru,
c) ak je vadou tovaru mechanické poškodenie tovaru spôsobené
kupujúcim,
d) ak vada tovaru vznikla používaním tovaru v podmienkach, ktoré
nezodpovedajú svojou intenzitou, vlhkosťou, chemickými a
mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru,
e) ak vada tovaru vznikla neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo
zanedbaním starostlivosti o tovar,
f) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním,
alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii
alebo všeobecnými zásadami obvyklého používania tovaru,
g) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru neodvrátiteľnými
a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
h) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru náhodnou skazou a
náhodným zhoršením,
i) ak vada tovaru vznikla neodborným zásahom, poškodením vodou,
ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom
vyššej moci,
j) ak vada tovaru vznikla zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.
8.21. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť
reklamačné konanie jedným z nasledujúcich
spôsobov:
a) odovzdaním opraveného tovaru,
b) výmenou tovaru,
c) vrátením kúpnej ceny tovaru,
d) vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
e) písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia,
f) odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
8.22. Predávajúci je povinný o spôsobe určenia vybavenia
reklamácie a o vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný
doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie osobne,
prostredníctvom poskytovateľa poštovej alebo kuriérskej alebo
donáškovej služby. O výsledku vybavenia reklamácie bude
predávajúci informovať kupujúceho bezprostredne po ukončení
reklamačného konania telefonicky alebo e-mailom a zároveň mu bude
spolu s tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu doručený doklad o
vybavení reklamácie.
8.23. Záručná doba je 24 mesiacov odo dňa doručenia tovaru, pokiaľ
nie je pre konkrétne prípady stanovená záručná doba iná.
Zasielané produkty športovej výživy, potraviny v darčekových
košoch a krmivá pre zvieratá majú dobu minimálnej trvanlivosti viac
ako 2 mesiace pred dátumom spotreby, v prípade kratšej exspiračnej
doby kontaktuje predávajúci kupujúceho telefonicky, alebo e-mailom a
zásielka je odoslaná iba so súhlasom kupujúceho.
8.24. Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol
používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.
8.25. V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na
ktorom bude uvedená informácia o výmene tovaru, a prípadné ďalšie
reklamácie sa uplatňujú na základe kúpnej zmluvy a tohto
reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru za nový začne
plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na
nový tovar.
8.26. Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu, bude reklamácia vybavená v
závislosti od rozhodnutia kupujúceho podľa bodu 8.15. týchto
reklamačných a obchodných podmienok nasledujúcim spôsobom:
a) predávajúci zabezpečí odstránenie vady, alebo
b) predávajúci vadný tovar vymení.
8.27. Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu a kupujúci neurčí
bezodkladne podľa bodu 8.15. týchto reklamačných a obchodných
podmienok, aký spôsobom má byť reklamácia vybavená, predávajúci
reklamáciu vybaví odstránením vady.
8.28. Pokiaľ sa jedná vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu
viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet
rôznych odstrániteľných vád, ktoré bránia tomu, aby mohol byť
tovar riadne užívaný ako bez vady, predávajúci vybaví v
závislosti od rozhodnutia kupujúceho podľa bodu 8.15. týchto
reklamačných a obchodných podmienok reklamáciu nasledujúcim
spôsobom:
a) výmenou tovaru za iný funkčný tovar rovnakých alebo lepších
technických parametrov, alebo
b) v prípade, že nemôže predávajúci vykonať výmenu tovaru za
iný, vybaví reklamáciu vrátením kúpnej ceny za tovar.
8.29. Pokiaľ sa jedná vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu
viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet
rôznych odstrániteľných vád, ktoré bránia tomu, aby mohol byť
tovar riadne užívaný ako bez vady a kupujúci bezodkladne neurčí
podľa bodu 8.15. týchto reklamačných a obchodných podmienok, aký
spôsobom má byť reklamácia vybavená, predávajúci reklamáciu
vybaví výmenou tovaru za iný funkčný tovar rovnakých alebo
lepších technických parametrov.
8.30. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené v
Oznámení o uplatnení reklamácie a v potvrdení o uplatnení
reklamácie tovaru podľa bodu 8.14. týchto reklamačných a
obchodných podmienok.
8.31. Pre účely reklamácie sa za viac krát opakovanú
odstrániteľnú vadu považuje výskyt jednej odstrániteľnej vady
viac ako dva krát.
8.32. Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych
odstrániteľných vád považuje výskyt viac ako troch rôznych
odstrániteľných vád súčasne.
8.33. Oprávnenie kupujúceho na uplatnenie reklamácie vady tovaru je
po tom, ako využil svoje právo a požiadal predávajúceho o
odstránenie vady tovaru podľa bodu 8.1. týchto reklamačných a
obchodných podmienok skonzumované a bez ohľadu na výsledok
reklamácie už opätovne nie je oprávnený pre tú istú jedinečnú
vadu (nie vadu rovnakého druhu) uplatňovať reklamáciu opakovane.
8.34. Ustanovenia čl. 8 týchto reklamačných a obchodných podmienok
výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa
uvedenú v ust. § 2 písm. a) Zákona.
9. OSOBNÉ ÚDAJE A ICH OCHRANA
9.1. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je
fyzickou osobou je povinný oznámiť predávajúcemu v objednávke
svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ,
číslo telefónu a mailovú adresu.
9.2. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je
právnickou osobou je povinný oznámiť predávajúcemu v objednávke
svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, DIČ, IČ DPH,
číslo telefónu a mailovú adresu.
9.3. Kupujúci si môže kedykoľvek skontrolovať a zmeniť poskytnuté
osobné údaje, ako aj zrušiť svoju registráciu po prihlásení sa na
internetovej stránke elektronického obchodu v časti "Zmeniť moje
údaje [1]".
9.4. Predávajúci týmto oznamuje kupujúcemu, že zmysle ust. § 10
ods. 3 písm. b) zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov a
o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov
(ďalej len „ZNOOÚ“) predávajúci ako prevádzkovateľ bude v
procese uzatvárania kúpnej zmluvy spracúvať osobné údaje
kupujúceho bez jeho súhlasu ako dotknutej osoby, keďže spracúvanie
osobných údajov kupujúceho bude vykonávané predávajúcim v
predzmluvných vzťahoch s kupujúcim a spracúvanie osobných údajov
kupujúceho je nevyhnutné na plnenie z kúpnej zmluvy, v ktorej
vystupuje kupujúci ako jedna zo zmluvných strán.
9.5. Kupujúci môže zaškrtnutím príslušného políčka pred
odoslaním objednávky vyjadriť svoj súhlas v zmysle ust. § 11 ods. 1
zákona, aby predávajúci spracoval a uschovával jeho osobné údaje,
najmä tie, ktoré sú uvedené vyššie a/alebo ktoré sú potrebné
pri činnosti predávajúceho týkajúcej sa zasielania informácií o
nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch a
spracovával ich vo všetkých svojich informačných systémoch,
týkajúcich sa zasielania informácií o nových produktoch, zľavách
a akciách na ponúkaných tovaroch.
9.6. Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi
kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi
predpismi SR.
9.7. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust. § 6 ods. 2 písm. c)
ZnOOÚ osobné údaje bude získavať výlučne na účel uvedený v
týchto obchodných a reklamačných podmienkach.
9.8. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust. § 6 ods. 2 písm. e)
ZnOOÚ bude získavať osobné údaje na iné účely, ako sú uvedené
týchto obchodných a reklamačných podmienkach osobitne a zabezpečí,
aby sa osobné údaje spracúvali a využívali výlučne spôsobom,
ktorý zodpovedá účelu, na ktorý boli zhromaždené a že ich nebude
združovať s osobnými údajmi, ktoré boli získané na iné účely.
9.9. Kupujúci udeľuje predávajúcemu súhlas podľa bodu 9.5 týchto
reklamačných a obchodných podmienok na dobu určitú do splnenia
účelu spracúvania osobných údajov kupujúceho. Predávajúci o
splnení účelu spracúvania zabezpečí bezodkladne likvidáciu
osobných údajov kupujúceho. Súhlas so spracovaním osobných údajov
môže kupujúci odvolať kedykoľvek písomnou formou. Súhlas zanikne
v lehote 1 mesiaca od doručenia odvolania súhlasu kupujúcim
predávajúcemu.
9.10. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby
zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky potvrdil, že
predávajúci mu dostatočným, zrozumiteľným a nezameniteľným
spôsobom oznámil:
a) svoje identifikačné údaje, ktoré sú uvedené v čl. 1. týchto
obchodných a reklamačných podmienok,
b) identifikačné údaje tretej strany, ktorou je spoločnosť, ktorá
doručí kupujúcemu objednaný tovar tak, že tieto údaje sú uvedené
v akceptácii,
c) účel spracúvania osobných údajov ktorým je uzavretie kúpnej
zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim,
d) že bude spracúvať osobné údaje kupujúceho v rozsahu meno a
priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a
mailovú adresu, ak je kupujúci fyzickou osobou a v rozsahu obchodné
meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, číslo telefónu a mailovú
adresu ak je kupujúci právnickou osobou,
e) že požadované osobné údaje je kupujúci povinný poskytnúť,
9.11. Predávajúci vyhlasuje, že bude spracúvať osobné údaje v
súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje
ZnOOÚ ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich
nebude obchádzať. Predávajúci vyhlasuje, že súhlas dotknutej osoby
si nebude vynucovať a ani podmieňovať hrozbou odmietnutia zmluvného
vzťahu, služby, tovaru alebo povinnosti ustanovenej predávajúcemu.
9.12. Kupujúci má právo na základe písomnej žiadosti od
predávajúceho vyžadovať
a) potvrdenie, či sú alebo nie sú osobné údaje o jeho osobe
spracúvané,
b) účel spracúvania osobných údajov,
c) vo všeobecne zrozumiteľnej forme informácie o spracúvaní svojich
osobných údajov v informačnom systéme a o jeho stave v rozsahu:
i) identifikačné údaje predávajúceho a zástupcu predávajúceho,
ak bol vymenovaný,
ii) identifikačné údaje sprostredkovateľa; to neplatí, ak
predávajúci pri získavaní osobných údajov nepostupuje podľa § 8
ZnOOÚ,
d) vo všeobecne zrozumiteľnej forme presné informácie o zdroji, z
ktorého získal jeho osobné údaje na spracúvanie,
e) vo všeobecne zrozumiteľnej forme odpis jeho osobných údajov,
ktoré sú predmetom spracúvania,
f) doplňujúce informácie, ktoré sú s ohľadom na všetky okolnosti
a podmienky spracúvania osobných údajov potrebné pre kupujúceho na
zaručenie jej práv a právom chránených záujmov v rozsahu najmä
i) poučenie o dobrovoľnosti alebo povinnosti poskytnúť požadované
osobné údaje; ak predávajúci získava osobné údaje kupujúceho na
základe súhlasu kupujúceho podľa § 11 ZnOOÚ, oznámi jej aj čas
platnosti súhlasu, a ak kupujúceho povinnosť poskytnúť osobné
údaje vyplýva z priamo vykonateľného právne záväzného aktu
Európskej únie, medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika
viazaná, alebo zákona, predávajúci oznámi kupujúcemu právny
základ, ktorý jej túto povinnosť ukladá, a upovedomí ju o
následkoch odmietnutia poskytnúť osobné údaje, vykonateľného
právne záväzného aktu Európskej únie, medzinárodnej zmluvy,
ktorou je Slovenská republika viazaná, alebo zákona, predávajúci
oznámi kupujúcemu právny základ, ktorý jej túto povinnosť
ukladá, a upovedomí ju o následkoch odmietnutia poskytnúť osobné
údaje,
ii) informácie o tretích stranách, ak sa predpokladá alebo je
zrejmé, že im budú osobné údaje poskytnuté,
iii) okruh príjemcov, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú
osobné údaje sprístupnené,
iv) formu zverejnenia, ak majú byť osobné údaje zverejnené,
v) tretie krajiny, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že sa do
týchto krajín uskutoční prenos osobných údajov,
g) opravu jeho nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných
údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
h) likvidáciu jeho osobných údajov, ak bol splnený účel ich
spracúvania; ak sú predmetom spracúvania úradné doklady obsahujúce
osobné údaje, môže požiadať o ich vrátenie,
i) likvidáciu jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom
spracúvania, ak došlo k porušeniu ZnOOÚ alebo iného platného
právneho predpisu SR.
9.13. Kupujúci na základe bezplatnej písomnej žiadosti má právo u
predávajúceho namietať voči:
a) spracúvaniu jeho osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú
alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu bez jeho
súhlasu a žiadať ich likvidáciu,
b) využívaniu osobných údajov uvedených v § 10 ods. 3 písm. d) na
účely priameho marketingu v poštovom styku, alebo
c) poskytovaniu osobných údajov uvedených v § 10 ods. 3 písm. d) na
účely priameho marketingu.
9.14. Kupujúci na základe bezplatnej písomnej žiadosti má právo u
predávajúceho namietať voči spracúvaniu osobných údajov v
prípadoch podľa § 10 ods. 3 písm. a), e), f) alebo g) ZnOOÚ
vyslovením oprávnených
dôvodov alebo predložením dôkazov o neoprávnenom zasahovaní do
jej práv a právom chránených záujmov, ktoré sú alebo môžu byť
v konkrétnom prípade takýmto spracúvaním osobných údajov
poškodené; ak tomu nebránia zákonné dôvody a preukáže sa, že
námietka kupujúceho je oprávnená, predávajúci je povinný osobné
údaje, ktorých spracúvanie kupujúci namietal, bez zbytočného
odkladu blokovať a zlikvidovať ihneď, ako to okolnosti dovolia.
9.15. Kupujúci na základe písomnej žiadosti alebo osobne, ak vec
neznesie odklad, ďalej má právo u predávajúceho kedykoľvek
namietať a nepodrobiť sa rozhodnutiu predávajúceho, ktoré by malo
pre neho právne účinky alebo významný dosah, ak sa také
rozhodnutie vydá výlučne na základe úkonov automatizovaného
spracúvania jej osobných údajov. Kupujúci má právo žiadať
predávajúceho o preskúmanie vydaného rozhodnutia metódou odlišnou
od automatizovanej formy spracúvania, pričom predávajúci je povinný
žiadosti kupujúceho vyhovieť, a to tak, že rozhodujúcu úlohu pri
preskúmaní rozhodnutia bude mať oprávnená osoba; o spôsobe
preskúmania a výsledku zistenia predávajúci informuje kupujúceho v
lehote podľa ods. 9.18. týchto Obchodných podmienok. Kupujúci nemá
toto právo iba v prípade, ak to ustanovuje osobitný zákon, v ktorom
sú upravené opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov
kupujúceho, alebo ak v rámci predzmluvných vzťahov alebo počas
existencie zmluvných vzťahov predávajúci vydal rozhodnutie, ktorým
vyhovel požiadavke kupujúceho, alebo ak predávajúci na základe
zmluvy prijal iné primerané opatrenia na zabezpečenie oprávnených
záujmov kupujúceho.
9.16. Ak kupujúci uplatní svoje právo písomne a z obsahu jeho
žiadosti vyplýva, že uplatňuje svoje právo, žiadosť sa považuje
za podanú podľa tohto zákona; žiadosť podanú elektronickou poštou
alebo faxom kupujúci doručí písomne najneskôr do troch dní odo
dňa jej odoslania.
9.17. Kupujúci pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene
spracúvajú, môže podať o tom oznámenie Úradu ma ochranu osobných
údajov. Ak kupujúci nemá spôsobilosť na právne úkony v plnom
rozsahu, jeho práva môže uplatniť zákonný zástupca.
9.18. Predávajúci je povinný písomne vybaviť žiadosť kupujúceho
podľa tohto čl. týchto obchodných a reklamačných podmienok, resp.
vyhovieť požiadavkám kupujúceho podľa ZnOOÚ a písomne ho
informovať najneskoršie do 30 dní od prijatia žiadosti alebo
požiadavky.
9.19. Obmedzenie práv kupujúceho podľa § 28 ods. 2 ZnOOÚ
predávajúci bezodkladne písomne oznámi dotknutej osobe a Úradu ma
ochranu osobných údajov.
9.20. Predávajúci oznamuje týmto kupujúcemu, že v súlade s ust. §
15 ods. 1 písm. e) bod 3 a bod 4 ZnOOÚ pri spracúvaní osobných
údajov kupujúceho sa predpokladá, že osobné údaje kupujúceho
budú poskytnuté a sprístupnené nasledovným tretím stranám, resp.
okruhu príjemcov:
1. DHL Express (Slovakia), spol. s r. o.,
so sídlom Letisko M. R.
Štefánika,
Bratislava 820 01,
IČO: 31 342 876, zapísaná v Obchodnom
registri Okresného súdu Bratislava I, Oddiel Sro, Vložka č.4400/B.
2. UPS SK s.r.o.,
so sídlom
Kopčianska 10,
Bratislava 851 01,
IČO: 46
671 421, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I,
Oddiel: Sro, Vložka č.: 98480/B.
10. ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY
10.1. Ak predávajúci nemôže splniť svoje povinnosti vyplývajúce
mu z kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru,
alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v
kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho
vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho
spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v
lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v objednávke, predávajúci je povinný o tejto skutočnosti
okamžite informovať kupujúceho a zároveň je povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre kupujúceho
odstúpiť od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku). V prípade, ak
kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy z dôvodov uvedených v tomto bode týchto reklamačných a obchodných podmienok, je predávajúci
povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý
v kúpnej zmluve v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy
prevodom na účet určený kupujúcim.
10.2. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania
dôvodu v súlade s ust. § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z.z. o
ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku (ďalej len „ZÁKON O
OCHRANE SPOTREBITEĽA PRI PREDAJI NA DIAĽKU“) v lehote 14 dní od
prevzatia tovaru, resp. odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na
hmotnom nosiči, ak predávajúci včas a riadne splnil informačné
povinnosti podľa ust. § 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji
na diaľku.
10.3. Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí tovar
rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe
v klasickom „kamennom“ obchode, a to v rozsahu potrebnom na zistenie
povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
10.4. Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť v deň, keď
kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme
všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
a) tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú
oddelene, odo dňa prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, odo
dňa prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
c) na základe zmluvy tovar dodáva opakovane počas vymedzeného
obdobia, odo dňa prevzatia prvého dodaného tovaru.
10.5. Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je
kúpa tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
10.6. Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci urobiť písomnou formou
spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od
zmluvy, alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči alebo pomocou
formulára, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto obchodných a
reklamačných podmienok. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje
za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané
predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa ust. § 7 ods.
1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
10.7. Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu
týchto obchodných a reklamačných podmienok musí obsahovať
informácie požadované vo formulári odstúpenia od kúpnej zmluvy,
ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto obchodných a reklamačných
podmienok, najmä identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum
objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má
predávajúci vrátiť už prijaté plnenie, najmä číslo účtu
a/alebo poštovú adresu kupujúceho.
10.8. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, zrušuje sa od začiatku
aj každá doplnková zmluva súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej
kupujúci odstúpil. Od kupujúceho nie je možné požadovať žiadne
náklady alebo iné platby v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy
okrem úhrady nákladov a platieb uvedených v ust. § 9 ods. 3, ust. §
10 ods. 3 a 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku a
ceny za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a došlo k
úplnému poskytnutiu služby.
10.9. Kupujúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však v
lehote do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať tovar
späť na adresu sídla prevádzkovateľa alebo ho odovzdať
predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie
tovaru. To neplatí, ak predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne
osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej
vety tohto bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok sa
považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr
v posledný deň lehoty.
10.10. Kupujúci je povinný doručiť predávajúcemu tovar kompletný
vrátane kompletnej dokumentácie, nepoškodený, podľa možnosti v
originálnom obale a nepoužívaný.
10.11. Odporúča sa tovar poistiť. Zásielky na dobierku predávajúci
nepreberá. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu,
najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od
zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na
základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou vrátane nákladov na
dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov.
Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby podľa tohto
bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok pred tým, ako mu je
doručený tovar alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru
späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar
vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním
poverenej osoby.
10.12. Kupujúci znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu
alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí,
ak predávajúci súhlasil, že ich bude znášať sám alebo ak si
nesplnil povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i) Zákona o ochrane
spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
10.13. Kupujúci zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré
vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad
rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti
tovaru. Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si
predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o práve spotrebiteľa
odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane
spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
10.15. V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí
predávajúcemu tovar, ktorý je používaný, poškodený alebo
neúplný, zaväzuje sa kupujúci uhradiť predávajúcemu:
a) hodnotu, o ktorú sa znížila hodnota tovaru v zmysle ust. § 457
Občianskeho zákonníka v skutočnej výške
b) náklady, ktoré vznikli predávajúcemu v súvislosti s opravou
tovaru a jeho uvedením do pôvodného stavu kalkulované podľa
cenníka pre pozáručný servis tovaru.
Kupujúci je povinný v zmysle tohto bodu reklamačných a obchodných
podmienok predávajúcemu uhradiť predávajúcemu náhrady najviac vo
výške rozdielu medzi kúpnou cenou tovaru a hodnotou tovaru v čase
odstúpenia od kúpnej zmluvy.
10.16. V súlade s ust. § 7 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri
predaji na diaľku kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej
predmetom sú:
* predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek
spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného
osobitne pre jedného spotrebiteľa,
* predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné
vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a
ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
* predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov,
zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
* poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak
sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a
spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením
tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
* predaj tovaru, ktorý bol v čase po uzavretí zmluvy a prevzatí
tovaru od predávajúceho kupujúcemu zmontovaný, zložený alebo
použitý takým spôsobom, že jeho opätovné uvedenie do pôvodného
stavu predávajúcim nie je možné bez vynaloženia zvýšeného
úsilia a zvýšených nákladov, napr. zložený alebo zmontovaný
nábytok a pod.
10.17. Ustanovenia čl. 10 týchto obchodných a reklamačných
podmienok výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu
spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a) Zákona.
11. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
11.1. V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme,
akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu.
11.2. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude
uskutočňovaná vo forme e-mailových správ.
11.3. Na vzťahy neupravené týmito obchodnými a reklamačnými
podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho
zákonníka, Zákona, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a
o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole
vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení
niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení
neskorších predpisov a Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane
spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
11.4. Tieto obchodné a reklamačné podmienky nadobúdajú účinnosť
voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.
11.5. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka potvrdil, že sa s týmito obchodnými a
reklamačnými podmienkami oboznámil, prečítal ich, porozumel ich
obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
V Belinciach dňa: 22.02.2018